درباره ما | ارتباط با ما | نقشه سایت        
 
  1. بیانیه در قبال هتک حرمت به شهدای مدافع حرم [۱۴۰۱/۰۵/۲۳ ساعت ۱۲]
  2. اینستاگرام کنگره سرداران و 2500شهید نجف آباد [۱۴۰۰/۰۵/۲۰ ساعت ۱۰]
  3. کانال ایتا کنگره سرداران و 2500شهید نجف آباد [۱۴۰۰/۰۵/۲۰ ساعت ۱۰]
  4. کانال تلگرام کنگره سرداران و 2500شهید نجف آباد [۱۴۰۰/۰۵/۲۰ ساعت ۰۹]
  5. ارتباط با واتساپ کنگره سرداران و 2500شهید شهرستان نجف آباد [۱۴۰۰/۰۵/۲۰ ساعت ۰۹]
 
آخرین اخبار
 



نظرسنجی
تا چه حد با کنگره شهدای شهرستان نجف آباد آشنا هستید؟ ؟
1 : بسیار زیاد (1468 رای)
26 % 
2 : زیاد (932 رای)
16 % 
3 : متوسط (962 رای)
17 % 
4 : کم (867 رای)
15 % 
5 : بسیار کم (1504 رای)
26 % 

معرفی سایت به دوستان

پیوندها
 
سایت مقام معظم رهبری

آمار سایت
تعداد شهدای ثبت شده : 2485
تعداد اخبار ثبت شده : 45
تعداد افراد آنلاین : 4
کل بازدیدها : 4152120
بازدید های امروز : 1383
بازدید های دیروز : 3270

دبیرستانی با ۲۳۴ آلاله که شهیدستان ایران شد

(۱۳۹۹/۰۹/۱۶ ، بازدید:479)



دبیرستانی با 234 آلاله که شهیدستان ایران شد
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، ۲۵ آبان ماه ۱۳۹۹، سالروز حماسه مردم استان اصفهان در تشییع پیکر هزار شهید جنگ تحمیلی است، روزی که نشان زرین رشادت، ایثار و شهادت بر سینه تک تک مردم این استان درخشید و تا به امروز همه از آن به عنوان یک نقطه عطف در تاریخ جمهوری اسلامی ایران یاد می‌کنند.
همچنین در استان اصفهان ۵ مدرسه وجود دارد که دارای بیش از ۱۰۰ شهید دانش‌آموز هستند و یکی از این مدارس شاخص دبیرستان شهید منتظری نجف‌آباد است.
این دبیرستان در سال ۱۳۲۰ تاسیس شده و تا به امروز حدود ۷۹ سال از قدمت آن می‌گذرد که با توجه به این پیشینه، سال‌های متمادی دانش‌آموزان بسیار با استعدادی از دبیرستان شهید منتظری نجف‌آباد فارغ التحصیل شدند. تعداد دانش‌آموز شهید این دبیرستان ۲۳۴ شهید است که این مدرسه با این تعداد شهید در رتبه نخست کشور قرار دارد و از همین رو این دبیرستان را می‌توان شهیدستان نامید.
دبیرستانی با 234 آلاله که شهیدستان ایران شد
طی دهه ۶۰ این شهیدستان در سه رشته تحصیلی علم انسانی، ریاضی و علوم تجربی فعالیت می‌کرد و هزار و ۲۰۰ دانش‌آموز داشت؛ در زمان دفاع مقدس تمام استان ها در جبهه حق علیه باطل یک لشگر داشتند اما شهرستان نجف‌آباد با توجه به اینکه یک شهرستان چند صد هزار نفری بود به تنهایی یک لشکر داشت و آن لشکر ۸ نجف اشرف نجف آباد فاتح خرمشهر بود لشگری که فرماندهی آن را شهید احمد کاظمی بر عهده داشت و با اعلام آزادی خرمشهر گفت خرمشهر را خدا آزاد کرد.
مدیر وقت این دبیرستان در مجموعه خاطرات خود می‌نویسد: «زمانی که تعداد دانش‌آموزان کلاسی به نصف می‌رسید متوجه می‌شدیم که زمان حمله است بنابراین دانش‌آموزان برای دفاع از این مرز و بوم عازم جبهه می‌شدند.
همچنین ۵۵ معلم شهرستان نجف‌آباد در دوران جنگ شهید شدند اما مشخص نیست هر کدام از معلمان در چه مدرسه‍ای مشغول به تدریس بوده‌اند چرا که برخی از آنها در چندین مدرسه تدریس می کردند. مطمئناً کادر اجرایی و آموزشی وقت مدرسه شهید منتظری نقش مهم و تاثیرگذاری در خصوص اعزام دانش‌آموزان به جبهه و اهدای شهید به جمهوری اسلامی ایران داشته‌اند که نشان می‌دهد فرهنگیان تلاش بسیاری برای حفظ انقلاب اسلامی داشته‌اند.

هیچ نظری برای این خبر یافت نشد .

نظر خود را برای این خبر ثبت کنید :

نام شما :
متن :

کد را وارد کنید :

 
© در جهت ترویج فرهنگ دفاع مقدس و شهادت هر گونه کپی برداری از محتوای سایت (با ذکر منبع) بلامانع است . طراحی و برنامه نویسی توسط طراحی و توسعه وب سایت صبا