درباره ما | ارتباط با ما | نقشه سایت        
 
  1. بیانیه در قبال هتک حرمت به شهدای مدافع حرم [۱۴۰۱/۰۵/۲۳ ساعت ۱۲]
  2. اینستاگرام کنگره سرداران و 2500شهید نجف آباد [۱۴۰۰/۰۵/۲۰ ساعت ۱۰]
  3. کانال ایتا کنگره سرداران و 2500شهید نجف آباد [۱۴۰۰/۰۵/۲۰ ساعت ۱۰]
  4. کانال تلگرام کنگره سرداران و 2500شهید نجف آباد [۱۴۰۰/۰۵/۲۰ ساعت ۰۹]
  5. ارتباط با واتساپ کنگره سرداران و 2500شهید شهرستان نجف آباد [۱۴۰۰/۰۵/۲۰ ساعت ۰۹]
 
آخرین اخبار
 



نظرسنجی
تا چه حد با کنگره شهدای شهرستان نجف آباد آشنا هستید؟ ؟
1 : بسیار زیاد (1468 رای)
26 % 
2 : زیاد (932 رای)
16 % 
3 : متوسط (962 رای)
17 % 
4 : کم (867 رای)
15 % 
5 : بسیار کم (1504 رای)
26 % 

معرفی سایت به دوستان

پیوندها
 
سایت مقام معظم رهبری

آمار سایت
تعداد شهدای ثبت شده : 2485
تعداد اخبار ثبت شده : 45
تعداد افراد آنلاین : 6
کل بازدیدها : 4152655
بازدید های امروز : 529
بازدید های دیروز : 1389

اثار مربوط به شهید حججی

(۱۳۹۹/۰۹/۱۶ ، بازدید:376)



اثار مربوط به شهید حججی
سرباز سربلند، حسام خلیلی، گردآورنده این کتاب، کتابش را نخستین اثر در معرفی ابعاد شخصیتی شهیدحججی
شامل مصاحبه با مادر، پدر، همسر و دیگر اعضای خانواده آن شهید عنوان کرد و افزود: «این کتاب همچنین حاوی دلنوشته‌ها، وصیتنامه، پیام و خاطرات شهیدحججی است.»
این نویسنده هدف کلی از گردآوری و انتشار این کتاب را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت عنوان کرد و گفت: «این کتاب به شکل مستند و براساس واقعیت‌های زندگی و ویژگی‌های شخصیتی شهیدحججی،
برای آشنایی و معرفی مقام شهدا و ارزش شهید تهیه و تنظیم شده است.» این کتاب را انتشارات کانون فرهنگی و هنری اندیشه اصفهان منتشر کرده است.
شهیدحججی در کتاب درسی، کتاب‌هایی که برای این شهید گردآوری شد فقط در مجموعه داستان نبود، به گفته مسئولان آموزش‌وپرورش با توجه به خاص بودن این شهید بزرگوار از سال تحصیلی 97-96 یک درس به نام شهیدحججی در کتاب‌های پایه دوازدهم مدارس گنجانده شده است. محتوای این درس نیز با توجه به همایشی که به نام این شهید، در تهران برگزار گردید، تعیین شده است.

قصه‌های پهلوون محسن علی چمن‌نژادیان، نویسنده این کتاب گفته است: «12 قصه از زندگی واقعی شهیدمحسن حججی با اسم «قصه‌های پهلوون محسن برای علی کوچولو و بچه‌ها» منتشر شد. سه جلد کتاب «سلام‌ نامه» و «صلوات نامه» که شامل 12 هزار بیت صلوات است برای اولین بار در تاریخ ادبیات سروده شده است. کتابی نیز با عنوان «قصه‌های پهلوون محسن برای علی کوچولو و بچه‌ها» سروده شده که شامل 12 قصه است و زندگی حماسی شهیدحججی در قالب شعر حماسی بیان شده است. این کتاب در 10 هزار نسخه منتشر شده و دارای نکات جالبی است که با توجه به بیانات مقام معظم رهبری برای کودکستان‌ها سروده شده است. این کتاب براساس زندگی واقعی شهیدحججی و همسر ایشان خانم زهرا عباسی است و مورد تایید پدر شهیدحججی و همسر شهیدش قرار گرفته است. قصه پهلوون محسن به زبان‌های انگلیسی، عربی و فرانسه چاپ شده است.


شعر و ترانه
قاسم صرافان در حوزه شعر و ترانه برای علاقه‌مندان به این حوزه شناخته شده است. زمانی که شهیدحججی به شهادت رسید؛ صرافان با آن نگاه ویژه در شعر، ترانه‌ای را برای این شهید سرود ، بعد از سرودن این شعر، حجت اشرف‌زاده این ترانه را ماندگار کرد و خواند. وی در گفت‌وگویی که با «فرهیختگان» داشت در مورد خواندن این ترانه گفت: «زمانی که خبر شهادت او رسید، واقعا تمام اقشار جامعه را متاثر کرد و هرکس به‌نوع خود واکنش نشان داد. حتی برخی از بازیگرانی که مردم توقع نداشتند واکنش نشان دهند هم عکس‌العمل‌هایی نشان دادند. چون شهادت او خیلی مظلومانه بود، ولی معتقدم اگر او و امثال او نبودند، ما هم امنیت نداشتیم. به‌ هر حال این اثر در قالب یک تک آهنگ بود که به مناسبت ارادتی که به او و امثال او داشتم، منتشر کردم.»

اثار مربوط به شهید حججی

حامد زمانی هم با خواندن ترانه‌ای با مطلع: «دلش تفسیر نصرا... چمران خون تو رگ‌هاش / جـهاد اسمش جهاد رسمش جهـاد اندیشه و رویاش» از جمله خوانندگانی بود که ترانه‌ای با عنوان «جهاد» و کلیپی هم با همین عنوان برای شهیدحججی تولید کرد. جشنواره شعری با عنوان «حماسه چشمهایش» در بوشهر برگزار شد.
مداحی

علاوه‌بر آهنگ‌ها و کلیپ‌های خوانده شده، نام شهیدحججی در این یک سال در همه هیئات مذهبی هم بوده است و شاید تاثیرگذارترین مداحی، مداحی حاج‌محمود کریمی باشد که به سرعت در فضای مجازی پخش شد. سلام عزیز پرپرم» به بهانه بازگشت پیکر شهیدحججی در فضای مجازی و شبکه‌های صداوسیما پخش شد و همان روزها وقتی از هر جای شهر که رد می‌شدید این شعر را با نوای محمود کریمی می‌شنیدید.
نگارش سریال «شهیدحججی» به نویسندگی مهدی‌کیا و تهیه‌کنندگی سعید کمانی و محمد معماریان آغاز شده است. سریال «شهیدحججی» به زندگی نظامی این شهید می‌پردازد و زندگی شخصی وی در این سریال به تصویر کشیده نخواهد شد. به جز 10درصد از لوکیشن‌ها که در تهران قرار دارد، مابقی لوکیشن‌ها همگی در سوریه هستند و شرایط کنونی این کشور، تکفیری‌ها و بحث مقاومت مردم شهر در این سریال نشان داده می‌شود.


نقاشی و هنرهای تجسمی

حسن روح‌الامین نقاشی‌ای را از شهیدحججی به تصویر کشید که روایت طرف دیگر ماجرا بود که آن شهید در آن لحظه چه دیده است. خودش درباره آن نقاشی می‌گوید: «وقتی تصاویر شهیدحججی را دیدم، به خودم گفتم برای این اتفاقی که افتاده است من نمی‌خواهم کاری کنم؟ تصویر معمولی این است که تکفیری‌ها او را کشتند اما حقیقت این است که شهیدحججی به وصالی رسیده است که تمام خلقت آرزویش را دارند.


اثار مربوط به شهید حججی

ما اعتقاد داریم که حضرت زهرا(س) به دیدار شهدا می‌آید و هر شخصی که می‌میرد هم امیرالمومنین(ع) را می‌بیند. من گفتم باید این مساله به جامعه مخاطب بازگو شود که شهیدحججی کشته نشده است. برکت خونش را هم می‌بینیم که چه اتحادی در جامعه ایجاد کرده است. من احساس کردم یک کار تبلیغاتی باید کرد. اصلا هنر مهم نیست و باید به قول سردار سلیمانی برای شهیدی که نماینده تمام شهدای مدافع حرم است، کاری انجام می‌دادم. انجمن هنرهای تجسمی انقلاب در پی فراخوان شورای شهر تهران برای ساخت تندیس وی اعلام آمادگی کرد. در ۸ آبان ۱۳۹۶ از تندیس یادبود محسن حججی اثر علی‌اصغر یوزباشی در مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی رونمایی شد.


نماهنگ و نرم افزار

همزمان با اولین سالگرد شهادت شهید مدافع حرم محسن حججی, نماهنگ «علی کوچولو» برای فرزند شهیدحججی منتشر شد. این نماهنگ تولید «مأوا» بوده و با الهام از برنامه کودک خاطره‌انگیز علی کوچولو با آهنگسازی مرحوم استاد بابک بیات و کارگردانی حامد حیدری همراه است. در این نماهنگ همه فرزندان مدافعان حرم حضور دارند اما کل نماهنگ با الهام از شهیدحججی و فرزندش ساخته شده است. رونمایی از دو نرم‌افزار «سر به راه» تهیه شده در شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا و نرم «سر بلند» تهیه شده در سازمان فضای مجازی سراج با حضور رسول شکری نیا مسئول رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی قرارگاه فضای مجازی سازمان بسیج مستضعفین.


پوستر

بعد از شهادت شهیدحججی پوسترهای زیادی به یاد و نام او منتشر شد، در روز شهادت او پوستری با عنوان «مدافع ایران» به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی منتشر شد که بازخوردهای زیادی داشت. «سر به راه» پوستر دیگری بود که آن هم در فضای مجازی باخوردهای زیادی به‌پا کرد. پوستر دیگری که با هشتگ #بازگشت_قهرمان منتشر شد. عکسی از پیراهن پاسداری او و اسمش بود و چیزی که در این پوستر جلب توجه می‌کرد خونی بود که روی پیراهن او ریخته شده بود.


نام گذاری

با تصویب شورای شهر مشهد نام یکی از میدان‌های اصلی این شهر بنام وی نامگذاری می‌گردد شورای شهر قم نیز تغییر نام یک خیابان اصلی بنام وی را تصویب کرد. دانشگاه آزاد نجف آباد نیز به نام وی نامگذاری خواهد شد.


ورزش

تیم تراکتورسازی با تصاویر منقش به تصویر محسن حججی در بازی حضور یافت. نمایندگان جامعه کشتی ایران که در میانشان برخی قهرمانان المپیک ایران نیز دیده می‌شدند برای ادای احترام در منزل وی حضور یافتند. و کاروان اعزامی ورزشهای رزمی ایران به بازی‌های آسیایی نیز بنام وی نامگذاری گردید.



هیچ نظری برای این خبر یافت نشد .

نظر خود را برای این خبر ثبت کنید :

نام شما :
متن :

کد را وارد کنید :

 
© در جهت ترویج فرهنگ دفاع مقدس و شهادت هر گونه کپی برداری از محتوای سایت (با ذکر منبع) بلامانع است . طراحی و برنامه نویسی توسط طراحی و توسعه وب سایت صبا